بخار چگونه تولید میشود

دیگ ۳ تن ذغال سنگ سوز

بخار چگونه تولید میشود – بخار چگونه تولید میشود؟نحوه تولید بخار و عملکرد دیگ بخار بسیار پیچیده است . ما سعی داریم در این مقاله نحوه کار آن را به روشی آسان بیان کنیم.


عملکرد دیگ بخار

عملکرد یک دیگ بخار با سوخت گاز و زغال سنگ و مازوت به مانند هم است . به طوریکه یکی از اجزای اصلی آن مشعل و فن می باشد که آن توسط یک کنترل کننده گرما ( ترموستات) خاموش و روشن می شود. که شما می توانید با تنظیم سوییچ به صورت دستی و آکوستات هر زمانی که درجه حرارت به سطح خاصی رسید مشعل را خاموش یا روشن کند.

به طور کلی دو طرح کلی برای دیگ های بخار وجود دارد : لوله آب و لوله آتش یا دود که هر کدام در بازه فشاری خاصی کار می کنند.

دیگ بخار خود یک استوانه بزرگ افقی است که اطراف آن عایق بندی شده است. دیگ بخار ۷۵ درصد پر از آب خواهد بود و ۲۵ درصد آن شامل بخار می باشد.

(بخار چگونه تولید میشود)

بخار چگونه تولید می شود

درون دیگ بخار ، لوله های آتش در آب قرار می گیرند. گاز داغ حاص از احتراق  وارد لوله های آتش می شود (اولین عبور) و از طریق یک اتاق معکوس داخلی که گازهای دودکش را معکوس می کند ، ادامه می یابد .  آنها را به داخل لوله دود (عبور دوم) هدایت می کند.

یک محفظه معکوس خارجی برای بار دوم گاز دودکش را معکوس می کند . و آن را به یک لوله دود دیگر می رساند (گذر سوم). بصورتی  که گاز از دیگ بخار به عقب و جلو می رود و در حین حرکت آب را گرم می کند . هنگامی که گاز از طریق گذرگاه سوم حرکت کرد ، از طریق یک دودکش خارج می شود.

سپس آب گرم شده به بخار تبدیل می شود. بخار از طریق لوله ها به دستگاه های مصرفی می رسد . بخاری که در طول مسیر به آب تبدیل می شود دو باره به دیگ برگشته و تبدیل به بخار می شود. ممکن است با گذشت زمان مقداری آب ازبین رفته و نیاز به افزودن مجدد آن باشد.

 

بخار چگونه تولید
بخار چگونه تولید میشود

در تصویر بالا یک دیگ فایر تیوب سه پاس به نمایش گذاشته شده است.

( بخار چگونه تولید میشود )

 

واحد فروش
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *