تفاوت بویلرهای بخار واتر تیوب و فایر تیوب

دیپ بخار

تفاوت بویلرهای بخار واتر تیوب و فایر تیوب

در این مقاله به بررسی تفاوت تفاوت بویلرهای بخار واتر تیوب و فایر تیوب می پردازیم. بویلرهای بخار واتر تیوب برای فشارها و دماهای بالا طراحی و تولید می شود. مورد مصرف این نوع بویلرها با فشار بالا جهت توربین های تولید برق و فرایند تولید روغن های خوراکی و صنایع پتروشیمی و نفت و گاز مورد استفاده می باشد.

دیگ بخار

طراحی این نوع بویلرها به صورت خاص بوده و در ظرفیت های بالا مورد استفاده می باشد و فشارهای حدود 100 بار قابل طراحی و ساخت می باشد.

در بویلرهای واتر تیوب همانطور که از اسم آنها هم مشخص است عبور آب به داخل لوله بوده و حرارت به جداره بیرون لوله ها برخورد می کند که در این برخورد آب داخل لوله ها به قطرات بخار تبدیل شده و در درام بالا ذخیره و فشرده می شود و سپس به سمت مصرف انتقال پیدا می کنند.

اجزاء اصلی تشکیل شده در بویلرهای واتر تیوب شمال درام پایین لوله ها و درام بالا برای فشرده شدن بخار طراحی شده است.

بویلرهای فایر تیوب همانطور که از اسم مشخص است عبور حرارت از داخل لوله ها بوده و در دماها و فشارهای پایین تر طراحی می شود. مورد مصرف این نوع بویلرها عمدتا در صنایع غذایی،صنایع چوب، صنایع لاستیک و کشتارگاهای صنعتی و غیره می باشد.

اجزاء تشکیل شده در بویلرهای فایر تیوب شامل شبکه ابتدای و انتهای بویلر کوره جهت احتراق اولیه سوخت و محفظه احتراق جهت احتراق پاس 2 و لوله های آتشخوار جهت عبور حرارتی

در بویلرهای فایر تیوب حداقل فشار داخل بویلرها 2بار و حداکثر فشار 25 بار قابل طراحی و ساخت می باشد.

بیشتر…

به منظور مشاهده سایر محصولات ما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید. برای مشاهده مقالات مربوط به این بویلرها به بخش مقالات وب سایت مراجعه کنید. همچنین شما می توانید فیلم ها و کلیپ های مربوط به دیگ های بخار را در بخش رسانه گرماکو یا کانال آپارات گرماکو ما دنبال کنید.

رسانه گرماتجهیز

در بخش رسانه گرماتجهیز می توانید کلیپ های مفیدی را درباره بویلرهای بخار مشاهده کنید. از جمله این کلیپ ها می توان به کلیپ نگهداری دیگ بخار و آشنایی با دیگ بخار عمودی اشاره کرد.

همچنین بخش مقالات وب سایت اطلاعات مفیدی را درباره معرفی، شرایط تعمیر و نگهداری و… این دیگ ها آورده شده است. از جمله مهترین این مقالات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پشتیبانی وب سایت
دیدگاه کاربران
6 دیدگاه
  • تندیسه 28 آگوست 2023 / 4:19 ب.ظ

    عالی

  • پشتیبانی وب سایت 28 آگوست 2023 / 4:36 ب.ظ

    این فقط برای دیگ های بخار هست یا دیگ های آب گرم هم به این دو دسته تقسیم میشن؟

  • حسام 28 آگوست 2023 / 5:12 ب.ظ

    بسیار عالی باز هم اطلاعت در مورد بویلر های واتر تیوپ بگذارید

  • مهرداد 28 آگوست 2023 / 5:14 ب.ظ

    واتر تیوب تا چه ظرفیتی میسازن؟

  • امید 28 آگوست 2023 / 5:32 ب.ظ

    اموزنده بود ممنون از اطلاعاتی که گذاشتید لطفا باز هم مطلبی برای ما بگذارید با تشکر

  • رضا 28 آگوست 2023 / 5:42 ب.ظ

    سرعت تولید بخار در کدام یک از این ها بیشتر است

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *