دیگ آبگرم-دیگ آبگرم استخری

تجهیزات جانبی دیگ روغن داغ

دیگ آبگرم-دیگ آبگرم استخری

موتور خانه استخر سیستمی بسیار مهم در ساخت استخر می باشد در روزهای گرمتر ، شما می خواهید آب مطبوع و خنک باشد، در حالی که در زمستان استقبال از استخر آبگرم ،بسیار بیشتر است. اما چگونه دمای استخر کنترل می شود؟

سیستم گرمایش استخر :

مهمترین بخش یک موتورخانه استخر تجهیزاتی است که برای گرمایش بخش های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. منبع اصلی گرمایش استخر که در موتورخانه آن مورد استفاده قرار می گیرند دیگ آبگرم فولادی است. برای تعیین ظرفیت بویلر مورد نیاز باید اتلاف حرارتی محیط ، مساحت محیط و دمای مورد نیاز برای گرم کردن آب مورد استفاده در دوش و دیگر بخش ها را در نظر گرفت.

دیگ های استخری در انواع ظرفیت های حرارتی میتواند گزینه مناسبی جهت گرم کردن  آب استخر باشد.

دیگ های سونا بخار:

دیگ سونا بخار به صورت ایستاده و یا عمودی تولید می گردد. همین امر باعث اشکال کردن فضای کمتری در موتورخانه ها می شود. دیگ بخار سونا بخار از نوع مشعل گازی، مشعل گازوئیلی و یا دوگانه سوز می باشد.

سوخت دیگ های فولادی:

به طور کلی ، سوخت مورد استفاده برای آن می تواند بویلر صنعتی برق ، سوخت گاز ، سوخت زغال سنگ باشد. با توجه به هزینه ، راندمان ، سطح ایمنی و مسائل مربوط به محیط زیست ، برای گرم کردن و تولید بخار بهتر است. دیگ بخار اسخر سونا و جکوزی برقی و گازی باشد.

ظرفیت، دما، فشارکاری دیگ بخار سونا بستگی به فضای آن دارد اما معمولا از بویلر های صنعتی با 150 درجه سانتیگراد و بالاتر استفاده می شود. برای دست یابی به این دما، مقدار زیادی انرژی لازم است.

آب دیگ آبگرم فولادی:

آب باید از طریق دستگاه تصفیه آب دیگ آبگرم  پاکسازی شده باشد به طوری که هیچ رسوبی در دیگ آبگرم استخر تشکیل نشود. در بعضی از مواقع حتی با وجود تصفیه از رسوب گرفتن داخل دیگ ابگرم فولادی نمی توان جلوگیری نمود. رسوباتی که در دیگ بخار سونا  موجود هست دارای خاصیت عایق بندی به صورت لایه لایه است. مقدار انرژی مورد نیاز برای گرم کردن آب و تولید بخار باید افزایش پیدا کند.

پارامترهای موثر در سلامت آب استخر

آب مورد استفاده در استخر شنا امکان جذب ویروس و میکروب زیادی دارد و باید به طور مرتب سالم سازی شود .

آب ورودی موتورخانه دمای حدودا 10 تا 18 درجه سانتی گراد دارد که برای استفاده در استخر باید دمای آن بالاتر رود.

سختی آب

بدلیل وجود سختی قبل از فرآیند گرمایش استخر این آب  باید سختی گیری شده و تصفیه شود . سختی آب یک مشکل جدی در سالهای اخیر بوده است . آلودگی هوا باعث اسیدی شدن آب باران شده و این آب پس از ورود به لایه های آهکی زمین باعث ترکیب با کلسیم و منیزیم شده و درون آب سختی بوجود می آورد. برای حل این مشکل قبل از انجام هر اقدامی از دستگاه سختی گیر استفاده می شود.

برای مشاهده انواع دیگ آبگرم فولادی اینجا کلیک کنید.

شرکت صنایع حرارتی گرما تجهیز کیمیا 

تاریخ انتشار:1400/02/06

پشتیبانی وب سایت
دیدگاه کاربران
5 دیدگاه
  • MaTin 26 آوریل 2021 / 5:52 ب.ظ

    بسیار مفید و عالی بود?

  • سعید 26 آوریل 2021 / 5:53 ب.ظ

    بسیار عالب

  • ذاکری 26 آوریل 2021 / 5:57 ب.ظ

    یسیار عالیست لطفا باز هم از این نوع مطالب بار گزاری کنید

  • مهرا 26 آوریل 2021 / 10:07 ب.ظ

    مصرف سوختشون نسبت به چدنی هآ چطوره؟

  • d 27 آوریل 2021 / 8:26 ق.ظ

    عالی و مفید

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *