دیگ آبگرم-لزوم استفاده از سختی گیر

دیگ آبگرم-لزوم استفاده از سختی گیر

دیگ آبگرم-لزوم استفاده از سختی گیر

لزوم حذف سختی موجود در آب به این دلیل است که سختی موجود در آب در هنگام گرم شدن یا حتی سرد شدن یون ها و املاح محلول در آب بصورت رسوب روی سطوح تبادل حرارتی مانند سطوح داخلی دیگ آبگرم، مبدل های حرارتی ، کندانسور و اوپراتور چیلرها ، کویل فن کویل ها و هواساز ها و… قرار گرفته و موجب کاهش ضریب انتقال حرارت و نتیجه کاهش تبادل حرارت می شوند.

 

بطور کلی سختی موجود در آب به دو نوع سختی موقت و سختی دائم قابل تفکیک هستند. ترکیبات مربوط به بی کربنات کلسیم و منیزیم در آب را سختی موقت و املاح مربوطه به سولفات ، کلرور و نیترات کلسیم یا منیزیم را سختی دائم می نامند (مانند رسوب داخل کتری). مجموع سختی دائم و موقت ، سختی کل آب را تشکیل می دهند.

سختی گیر رزینی

در صورت نیاز به استفاده از سختی گیر رزینی علاوه بر حجم یا دبی آب عبوری باید به مقدار سختی آب مورد نظر نیز توجه نمود(P.P.M)
سختی گیر های رزینی بدلیل انجام تبادل یونی و جایگزینی یون های کلسیم و منیزیم موجود در آب با یون های محلول سدیم از نظر عملکرد نسبت به رسوب زداهای مغناطیسی، الکترونیک و آلتراسونیک که املاح را صرفاً در آب معلق نگه می دارند مطمئن ترند، ولی از طرف دیگر سختی گیرهای رزینی علاوه بر جاگیر بودن ، نیازمند عملیات دائمی و منظم بک واش و احیاء رزین می باشند.

برای مشاهده انواع سختی گیر رزینی اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده انواع دیگ آبگرم فولادی اینجا کلیک کنید.

تاریخ انتشار:1400/04/14

شرکت صنایع حرارتی گرما تجهیز کیمیا

پشتیبانی وب سایت
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *