مزایا و کاربرد های بالمیل

بالمیل

مزایا و کاربرد های بالمیل

از بالمیل های صنعتی با توجه به کاربرد فراوانی که در صنعت دارد به طور گسترده استفاده میشود. در هرکدام از بخش ها با توجه به مواد قابل آسیاب و ظرفیت مورد نیاز میتوان از این آسیاب های گلوله ای استفاده کرد. در ادامه با این کاربرد ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

کاربرد بالمیل
کاربرد بالمیل

 

مزایا بالمیل

فرآیند سریع

آسیاب گلوله ای فرآیندی سریع است که می تواند چندین کیلوگرم از مواد خرد شده را در چند ساعت به صورت پودر ریز خرد کند.از این رو، مناسب فرآیندهای صنعتی دسته ای (منقطع) و پیوسته است.

کاربرد گسترده

این فرآیند برای چندین ماده مانند سنگ معدن فلزی، پلیمرها، سیمان و غیره اعمال می شود.علاوه بر این، مواد با هر درجه سختی می توانند تحت این فرآیند قرار گیرند، و آن را به یک فرآیند آسیاب محبوب تقریباً در هر صنعت تبدیل می کند.

کم هزینه

هزینه‌های نصب و راه‌اندازی برای صنایع متوسط تا بزرگ کم و امکان‌پذیر است.با توجه به اندازه و توانایی آسیاب، هزینه اولیه تجهیزات می تواند متفاوت باشد. با این حال، هزینه تجهیزات نسبتاً ارزان تر از سایر فرآیندهای سنگ زنی با قابلیت های مشابه است.

علاوه بر این، عملکرد یک آسیاب آسیاب ساده است و نیاز به اپراتور تخصصی را از بین می برد و سهولت تعمیر و نگهداری هزینه کلی مربوط به آسیاب گلوله ای را بیشتر کاهش می دهد.

آسان برای استفاده

فرآیند آسیاب گلوله ای نسبتاً ساده تر از سایر عملیات آسیاب یا سنگ زنی است زیرا نیازی به نظارت مداوم یا تکنیک های پیچیده نگهداری کار ندارد.

هنگامی که اپراتور با فرآیند آشنا شد، می‌تواند به صورت جداگانه فرآیند را بدون هیچ راهنمایی یا حداقل راهنمایی اجرا کند.

بازدهی بالا

آسیاب گلوله ای یک فرآیند آسیاب کارآمد است که می تواند برای آسیاب ذرات با اندازه های مختلف استفاده شود. کاهش قطر توپ، نسبت سطح به حجم را افزایش می دهد، که به طور موثر انرژی ضربه را به دلیل برخورد بین توپ ها و مواد افزایش می دهد.

این توانایی خرد کردن مواد را به ذرات بسیار ریز (نانوذرات) با استفاده از توپ‌هایی با قطرهای مختلف فراهم می‌کند.

 

کاربردهای بالمیل- آسیاب گلوله ای

 

بالمیل و کاربرد ها
بالمیل و کاربرد ها

 

 

آسیاب گلوله ای یک تکنیک همه کاره است که می تواند برای آسیاب کردن تقریباً هر ماده ای با استفاده از گلوله های فرز با شاخص سختی نسبتاً بالاتری نسبت به مواد آسیاب شده استفاده شود. این انعطاف پذیری بالای مواد منجر به کاربرد آن در صنایع مختلف می شود.

 

صنعت داروسازی

در داروسازی از آسیاب گلوله ای در مقیاس کوچک برای آسیاب پودرها یا سوسپانسیون های مورد نیاز برای شربت ها و قرص های مختلف استفاده می کند.

 

صنعت معدن

این صنعت بزرگترین استفاده کننده از تکنیک بالمیل است که از این روش برای آسیاب سنگ ها و سنگ های فلزی برای جداسازی بقایای مواد معدنی استفاده می کند. علاوه بر این، زغال سنگ تحت آسیاب توپی قرار می گیرد تا کارایی آن برای تولید برق افزایش یابد.

صنعت ساخت و ساز

از بالمیل گلوله ای برای آسیاب کردن مواد خام مانند ماسه و آهک قبل از تبدیل شدن به مواد ساختمانی مانند آجر استفاده می کند.

صنعت سرامیک

در این صنعت  از مواد آسیاب شده در بالمیل  برای تولید محصولاتی مانند گلدان، کاشی و غیره استفاده می کند.

همچنین از  آسیاب گلوله ای کوچک نیز می تواند برای صاف کردن و صیقل دادن سنگ ها برای مصنوعات تزئینی استفاده شود.

 

صنایع شیمیایی

محلول‌های شیمیایی مختلف، مانند حلال‌های تمیزکننده پنجره، سفیدکننده‌ها و رنگ‌های رنگی، از مواد اولیه‌ای تولید می‌شوند که تحت آسیاب بالمیل قرار گرفته‌اند.

آسیاب های گلوله ای نیز برای آسیاب نانوذراتی که در دستگاه های نیمه هادی استفاده می شوند، نیز استفاده می شود.

خوانندگان گرامی برای آشنایی با نحوه عملکرد بالمیل میتوانید به مقاله بالمیل و عملکرد آن، در سایت  مراجعه کنید.

همچنین برای آشنایی  بخش دسته بندی محصولات به این لینک سر بزنید.

واحد فروش
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *